Over Homework House
Moeite met het maken of plannen van huiswerk? Snel afgeleid? Niet mee kunnen komen in de klas? Homework House begeleidt leerlingen in het middelbaar onderwijs en biedt hen een vast leerritme in een rustige omgeving. We leren ze studievaardigheden en leermethodes waardoor hun zelfvertrouwen groeit.
Rustig werken zonder afleiding
Homework House biedt scholieren rust en begeleiding. Huiswerk maken zonder afleiding. Leren in een stille huiselijke omgeving volgens een plan dat geheel op maat is gemaakt. Samen met de leerling en/of de ouders bepalen we waar begeleiding het meest nodig is: Welke vakken zijn lastig? Waar liggen hiaten in de stof? Hoe leert de leerling het best? Zo komen we samen tot een overzichtelijk praktisch leerplan dat houvast biedt. Leerlingen worden hun huiswerk de baas. Dat geeft rust en op termijn zelfs voldoening.
Het doel van Homework House is leerlingen te motiveren en hun zelfvertrouwen te geven. Zo komt het plezier in het leren terug en volgen de resultaten bijna vanzelf.
Wie is Alison Miller?
Alison is gestart met Homework House in 2011.
“Ik startte Homework House omdat ik goed onderwijs van groot maatschappelijk belang vind. Goed onderwijs landt echter alleen als de leerling het leren leuk vindt. Natuurlijk is en blijft school en huiswerk maken een plicht. Maar laten we deze belangrijke plicht dan in ieder geval zo aantrekkelijk en overzichtelijk mogelijk maken.”
Deze boodschap brengen we op onze leerlingen over. En met succes. “Het geeft mij veel voldoening te merken dat leerlingen plezier in het leren krijgen. Talloze ongemotiveerde pubers zijn zo veranderd in vrolijke, zelfbewuste, nieuwsgierige en gemotiveerde leerlingen. Met dit toenemend zelfvertrouwen krijgen ze vleugels. Het is fantastisch om te weten dat Homework House aan deze ontwikkeling heeft bijgedragen.”
Alison is van origine Human Resource Manager en heeft veel ervaring in coaching en begeleiding. Alison en haar man Erwin hebben een zoon en een dochter die het middelbaar onderwijs inmiddels hebben doorlopen. Mede door contacten in haar directe omgeving raakte Alison geïnteresseerd in een aanpak voor leerlingen met motivatieproblemen en leerlingen met moeite in het plannen, maken en leren van hun huiswerk.